سبد حصیری برای سیب‌زمینی و پیاز

سبت حصیری سبد

سیب‌زمینی و پیاز از پر مصرف‌ترین مواد غذایی موجود در آشپزخانه ما ایرانی‎‌هاست که همیشه در لیست خرید خانواده‌ها وجود دارد و معمولا به مقدار زیاد خریداری می‌شود تا به صرفه‌تر باشد اما مثل هر ماده غذایی دیگری ، سیب‌زمینی و پیاز هم به نگهداری اصولی نیاز دارند تا با کیفیت باقی بمانند. خوشبختانه برای نگهداری طولانی مدت سیب‌زمینی و پیاز نیازی به یخچال نیست و کافی است یک سبد حصیری سیب‎‌زمینی و پیاز مناسب در آشپزخانه‌تان داشته باشید و نکاتی که در ادامه می‌گوییم رعایت کنید تا همیشه سیب‌زمینی و پیاز با کیفیت در خانه موجود باشد.

چرا سبد حصیری برای سیب زمینی و پیاز لازم است؟

سیب‌زمینی و پیاز مثل هر گیاهی دیگری در بافت خود رطوبت دارند و اگر در ظرف مناسب نگهداری نشوند خیلی زود کپک می‌زنند یا خراب می‌شوند برای همین لازم است در سبد یا ظرفی قرار گیرند که هوا به همه قسمت‌های آن برسد. برای این کار کالاهای مختلفی طراحی شده و در بازار موجود است.

نکته مهم درباره سبدهای سیب زمینی و پیاز این است که باید دارای قسمت جداگانه برای هرکدام ازین محصولات باشند تا ماندگاری آنها بیشتر شود چون قرارگیری سیب‌زمینی و پیاز در یک سبد باعث جوانه‌زدن سیب‌زمینی‌ها میشود و همان‌طور که می‌دانید سیب‌زمینی جوانه‌زده قابل مصرف خوراکی نیست و تنها برای کاشت مناسب است.

چه سبدی مناسب تر است؟

پیشنهاد ما برای نگه‌داری سیب‌زمینی و پیاز، استفاده از سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری است. حصیر یک محصول گیاهی است که در بخش محصولات جازکالا می‌توانید انواع آن را بببینید. حصیر از دیرباز در نقاط مختلف جهان برای ساخت انواع سبد زیرانداز سایبان و … از آن استفاده می‌شده‌است. استفاده از سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری به دلایل زیر توصیه می‌شود:

خاصیت جذب رطوبت در حصیر

سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری رطوبت اضافه محیط را به خود جذب می‌کند و از این روی انتخاب مناسبی برای نگهداری سیب‌زمینی و پیاز است چرا که با جذب رطوبت اضافه از کپک‌زدن و پوسیده‌شدن سیب‌زمینی و پیازها جلوگیری می‌کند و ماندگاری آنها را بیشتر می‌کند.

امکان عبور هوا از سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری

بافت‌های درشت حصیر امکان جا‌به‌جایی هوا را به راحتی فراهم می‌کند و به همین دلیل از گندیده‌شدن سیب‌زمینی و پیازهایی که در انتهای سبد قرار دارند جلوگیری می‌کند و در مقایسه با نمونه‌های پلاستیکی بسیار کارآمدتر است.

شستشوی آسان سبد حصیری سیب‌زمینی و پیاز

همان‌طور که می‌دانید سیب‌زمینی و پیاز ریشه گیاه محسوب می شوند و طبیعتا زیر خاک رشد می‌کنند به همین دلیل همیشه مقداری گل و خاک همراهشان هست و سبد را کثیف می‌کنند . سبدهای حصیری به راحتی و با آب شسته می‌شوند و به سرعت هم خشک می‌شوند به همین دلیل می‌توانید سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری‌تان را هفته‌ای یک بار بشویید و نگران خراب‌شدن آن هم نباشید.

سبکی و حمل راحت سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری

همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره کردیم سبد سیب‌زمینی و پیاز به شستشو و جا‌به‌جایی مستمر نیاز دارد برای همین مهم است که وزن زیادی نداشته باشد و جابه‌جایی‌اش راحت باشد . حصیر یکی از سبک‌ترین و کارآمدترین محصولات موجود در بازار است که به خاطر وزن کمش امکان حمل آسان و بی دردسری دارد.

سبد حصیری مناسب همه سلیقه‌ها

این روزها اکثر ما به زیبایی محیط زندگی‌مان به اندازه راحتی آن اهمیت می‌دهیم و دوست داریم لوازم خانه ما در کنار هم هویتی یکسان داشته باشند و نشانگر بخشی از طرز فکر و شخصیت ما باشند. به همین دلیل است که معمولا در هنگام خرید یک وسیله جدید از خودمان می‌پرسیم این کالا با سایر وسایل منزل‌مان همخوانی دارد؟

در این میان بعضی وسایل مانند محصولات حصیری هویتی قابل انعطاف دارند و با همه محیط ها و دکوراسیون ها تطبیق پیدا می‌کنند. حصیر به دلیل کثرت کاربرد و عدم تعلق به یک اقلیم یا کشور خاص در هر چیدمانی از سنتی گرفته تا مدرن قابل کاربرد و چشم‌نواز است. اگر سری به ژورنال‌های روز دنیا بزنید حتما در گوشه‌ای از آنها با یک محصول حصیری مواجه می‌شوید. همانطور که در دل دورافتاده‌ترین روستاهای کشور نیز حصیر حضوری پررنگ دارد. به همین دلیل سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری در هر آشپزخانه‌ای و با هر چیدمان و سلیقه ای به راحتی هماهنگ می‌شود.

زیبایی منحصر به فرد و تطبیق‌پذیری حصیر با همه سلیقه‌ها، ویژگی منحصر به فرد این محصولات است.

سازگاری با محیط زیست

حالا چند سالی می‌شود که بحث حفاظت از محیط‌زیست به یک دغدغه عمومی تبدیل شده و همه ما ( در کمپین جازموریان تنها نیست ) نسبت به مسئله بازیافت و برگشت‌پذیری به طبیعت آگاه شده‌ایم و در حد توان خود می‌کوشیم استفاده از پلاستیک و کالاهای مشابه‌اش را کاهش دهیم و به جای آن از محصولات طبیعی مثل حصیر استفاده کنیم که هم با روحِ طبیعت‌دوستِ انسان سازگاری بیشتری دارد و هم با محیط زیست ما سازگار است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم به جای خرید سبدهای پلاستیکی از سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری استفاده کنید.

قیمت مناسب سبد حصیری

یکی از فاکتورهای مهم در هر خریدی قیمت تمام‌شده محصول و تناسب آن با کیفیت محصول است. سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری در کنار کارایی و کیفیت و زیبایی‌اش ، قیمت مناسبی نیز دارد که برای همه سلیقه ها و بودجه‌ها مناسب است .

صنایع دستی و ارزش معنوی

قطعا فرق زیادی هست بین محصولاتی که در کارخانه و به صورت عمده تولید می‌شوند با سبدی حصیری که یک هنرمند روستایی با دستان خودش بافته است. دست‌سازه‌های حصیری هر یک داستانی منحصر به فرد دارند ، از کودکانی که رشته‌های سالم حصیر را از تالاب و نخلستان جمع‌آوری می‌کنند گرفته تا مادربزرگ سالمندی که در گوشه خانه حصیرها را به هم می‌بافد. هر گره این سبد‌ها با فراز و نشیب زندگی سازندگان آنها آمیخته است و راوی غم‌ها و شادی‌های فراوانی است.

خرید و به کارگیری صنایع دستی روستاییان، از طرفی نشانه احترام به هنر و کرامت انسانی ایشان و از سوی دیگر گام موثری در خودکفایی و رشد مناطق محروم کشور است و زمینه‌ساز زندگی بهتر برای نسل‌های آینده نیز خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *